29 januari 2011

,   |  

use us proudly presents music for Boem! Patat!

Vanavond was de première voor Boem! Patat! waarvoor ik met Pierre Steenackers als use us de muziek heb gemaakt. Die muziek is af. Het zijn vijf nummers geworden:

Boem! Patat! vertelt het verhaal van de continue zoektocht naar een nieuw zelf. Zullen we blijven vallen? Of zullen we weer opstaan?

"No Man's Land"

Je bent even weg in een andere dimensie. Heel veel drukte rondom jou, maar jij blijft stil liggen. Mensen proberen jou terug te halen naar onze realiteit.  Wat nu? Hoe ga ik verder? Kan ik wel verdergaan? Op zoek naar een naald in de berg van scherven…. 

No Man's Land by use us

"Penguin Boulevard"

Je probeert de brokken te lijmen, dingen te herstellen, doekjes te leggen op de wonde. Maar alleen is het moeilijk. Er komen nog meer brokken van…

Penguin Boulevard by use us

"Playing On Lazy Noon"

Kom dat zien, kom dat zien… Twee voor de prijs van één. Misschien moet ik gewoon onderhandelen. Als ik dat doe, dan zal ik dat krijgen. Als ik dat zeg, dan zal dat gebeuren. Als ik nu eens gewoon even normaal doe….

Met Carlos Nassar op tenorsax, Gaspard Vangindertael op gitaar, Marc Struys op bas en Marnik Venturuzzo op piano.

Playing On Lazy Noon by use us

"Number 4"

Deze avond in accidental makeover. De transformatie van de ideale maten naar innerlijke schoonheid van Ludwine.
Dit is Ludwine. Ze is zeven dagen op zeven, 24u op 24u actief bezig om er zo goed mogelijk uit te zien. Een dame die mag gezien worden.
Maar deze inspanningen werden haar op een dag te veel. Ze wou graag haar innerlijke schoonheid ontdekken. Daarom heeft zij zich ingeschreven voor Accidental Makeover. Dankzij de allernieuwste technieken in braintechnology geven we haar de kans om haar verleden achter zich te laten.
  


Number 4 by use us
 
"Happy Ending"

Ik ben vijf jaar. En ik kan al lopen, schrijven, lezen en praten. In vergelijking met leeftijdsgenoten ben ik dus een vlugge.
Ik heb ze allemaal de stuipen op het lijf gejaagd bij mijn geboorte.
Moest ik de keuze hebben, dan zou ik misschien toch naar het tijdperk gaan voor mijn geboorte, maar... ik heb die keuze niet.
 


Happy Ending by use us

meer info op de site van Theatergroep DcolT